Devon & Cornwall

Als iemand die altijd op zoek is naar het volgende avontuur, was de keuze voor een rondreis langs de zuid- en noordkust van Devon, Cornwall en Somerset een sprong in het diepe. En wat was het een duik! Vanaf het moment dat we vanuit Nederland vertrokken, wist ik dat deze reis iets bijzonders zou worden, en ik had gelijk.

Dag 1 – De oversteek naar Porthsmouth

Onze reis begon vroeg, vol anticipatie, terwijl we door Oosterhout, België en Frankrijk richting Calais reden. De Eurotunnel bracht ons onder het Kanaal door, een ervaring op zich, naar Folkstone. De eerste etappe van onze reis was naar Portsmouth, waar onze eerste overnachting was gepland. Het vooruitzicht van het verkennen van een nieuw land, samen met de te ontdekken geschiedenis, bepaalde de sfeer voor onze reis vol ontdekkingen.

Dag 2 – Portsmouth en Torquay

In Portsmouth werden we begroet door een rijke maritieme historie. Het bezoek aan de historische werf en de HMS Victory was opmerkelijk. Ondanks de mogelijkheid om de schepen van dichtbij te bekijken, werd onze aandacht vooral getrokken door de Spinnaker Tower, die vanaf een hoogte van 100 meter een indrukwekkend uitzicht bood. Het oversteken van de glazen vloer vormde een uitdaging vanwege mijn hoogtevrees, maar het was het absoluut waard. Daarna reisden we door naar Torquay, een aantrekkelijke bestemming voor toeristen, bekend om zijn sfeervolle kustlijn. We zouden de volgende twee nachten doorbrengen in deze rustige en mooie omgeving langs de Engelse Rivièra.

Dag 3 – De Round Robin Tour

Deze dag stond in het teken van de Round Robin tour, een ervaring die ik nooit zal vergeten. Van Totnes per boot naar Dartmouth, vervolgens met de ferry en de bus door het idyllische Britse landschap; elke stap was een ontdekking. Het was alsof we door een levend schilderij reisden, met prachtige landschappen die natuurlijk gefotografeerd moesten worden.

Dag 4 – Polperro en Wadebridge

Nu was het tijd voor Polperro, met zijn smalle steegjes en witgekalkte huizen. Het dorpje, ooit een schuilplaats voor smokkelaars, bood ons een glimp van een tijd die niet meer bestaat. Onze reis leidde ons langs de adembenemende kustlijn naar Wadebridge, waar we twee nachten zouden verblijven. Het was een dag vol ontdekkingen!

Dag 5 – Land’s End en de Lost Gardens of Heligan

Land’s End was spectaculair, de kliffen rezen onbewogen uit de Atlantische Oceaan op. Het bezoek aan de Lost Gardens of Heligan was een hoogtepunt; het voelde alsof we een verloren wereld binnenstapten, met een indrukwekkend verhaal.

Dag 6 – Tintagel Castle en Lynton & Lynmouth

De ruïnes van Tintagel Castle, verweven met de legendes van Koning Arthur, waren een geheimzinnige ervaring. Het tweelingdorp Lynton & Lynmouth bood ons een charmante rustplaats, met hun unieke Cliff Railway en schilderachtige uitzichten.

Dag 7 – Cheddar Gorge en Radstock

Cheddar Gorge was een natuurwonder dat ons liet verbazen over de kracht van de natuur. De diepe kloof en de torenhoge kalksteenkliffen waren een spectaculair gezicht, een perfecte inleiding tot onze laatste dagen van avontuur.

Dag 8 – Bath en Kent

We begonnen de dag met een bezoek aan Bath, beroemd om zijn Georgiaanse architectuur en historische badhuizen. Hier genoten we van de historische charme en elegantie van de stad. Vervolgens reisden we naar ons overnachtingshotel in Kent, om ons voor te bereiden op de terugreis.

Dag 9 – Terugreis

Op onze laatste dag vertrokken we vroeg uit Kent richting Folkstone voor de Eurotunnel naar Calais. Deze reis, van de ruige kustlijnen van Cornwall tot de elegante straten van Bath, heeft mij mooie herinneringen en foto’s gebracht. Eenmaal terug in Nederland, keerde iedereen terug naar huis, verrijkt door deze unieke ervaring.